Comunicat sobre la utilització de frens de disc en les competicions de carretera

03/11/2018
Federació

La Federació Catalana de Ciclisme vol informar que per la propera temporada 2019, la utilització de frens de disc queda autoritzada en totes les categories de competició, des de infantils i fins a màsters 60.

Les categories de júnior, sots23, elit, i màsters que estan sota la tutela de la UCI (Unió Ciclista Internacional), podran competir amb frens de disc en totes les curses d’àmbit autonòmic, nacional i internacional, així com a l’estranger.

Les categories infantils i cadets, reglamentades per cada Federació autonòmica, podran utilitzar bicicletes amb frens de disc en totes les curses del calendari català, en territori català, i a Andorra en les curses que formin part del calendari i Copes Catalanes de la Federació Catalana de Ciclisme.

També en els Campionats Escolars nacionals de carretera per infantils i cadets, la RFEC autoritza l’ús dels frens de disc, tant pel Campionat CRI i Cronogimcana, com per les proves en carretera.

Englobem en infantils totes les categories de promoció, i que fins a principiants ja podien competir utilitzant qualsevol bicicleta, ruta, btt, etc. respectant els desenvolupaments especificats i escrits en normativa per a cada categoria.

Només en cas que corredors de les categories de promoció o cadet, es desplacin a una altra Comunitat Autònoma o país estranger per participar en una competició, hauran d’informar-se si aquesta Comunitat o país autoritza l’ús dels frens de disc en aquestes categories.

Recordar, que els frens de disc ja estaven i continuen autoritzats per les marxes cicloturistes, brevets i proves de lleure en carretera, i en la resta de disciplines com el Ciclocròs i BTT.

Direcció Tècnica i Esportiva de la Federació Catalana Ciclisme

[Foto crèdits: Glory Cycles]