El Servei Català de Trànsit demana més prudència per part dels cotxes amb els ciclistes

08/04/2010
Carretera

El Servei Català de Trànsit demana més prudència per part dels cotxes amb els ciclistes

Arran de l’atropellament mortal de dos ciclistes que hi ha hagut al migdia del dimecres 7 d´ abril a la N-340, el Servei Català de Trànsit (SCT) demana prudència i insta a respectar els ciclistes, un dels col•lectius més vulnerables a la carretera. Recorda la importància d’obeir les normes de circulació i també la necessitat d’assolir un espai de convivència a la via pública en què no es pot oblidar que ciclistes, vianants i motoristes sempre són la part més feble a l’asfalt.
L’accident ha ocorregut passades les 12.00 h del migdia al pk. 1.140 de la N-340 a Mont-roig del Camp (Baix Camp). Per causes que es desconeixen i encara s’estan investigant, una furgoneta ha atropellat un grup d’una seixantena de ciclistes, dels quals n’han mort dos i un tercer està ferit molt greu –la seva mort ha estat confirmada avui dijous al matí-. La Policia de la Generalitat-Mossos d’Esquadra ha detingut el conductor de la furgoneta imputat per homicidi imprudent i també per lesions.
L’SCT vol recordar als conductors que per avançar un ciclista en carretera cal respectar una distància lateral de seguretat obligatòria d’un metre i mig, tal com estableix el Reglament general de circulació. No respectar aquesta distància de seguretat mínima en avançaments a ciclistes és una infracció de caràcter greu que pot ser sancionada amb la pèrdua de 4 punts del carnet de conduir.
Els conductors de vehicles de motor també han de saber que els ciclistes poden circular dos en paral•lel o en grup, que els ciclistes en grup tenen prioritat de pas i que cal respectar la prioritat de pas dels ciclistes quan circulen per un carril bici.
Pel que fa als ciclistes, davant la seva vulnerabilitat enfront d'altres vehicles de motor, és recomanable que facin ús del casc, de sistemes d’enllumenat i de reflectors i cal que respectin la normativa específica del vehicles que condueixen.
Cal tenir en compte que, des de l’any 2000, han mort 84 ciclistes a les carreteres catalanes. A diferència de la tendència general de reducció de sinistralitat en accidents de trànsit a Catalunya, les dades referents a aquest col•lectiu, un dels més febles a l’asfalt, mostren un estancament pel que fa al nombre de morts i ferits greus.

Nota del SCT