Barcelona gaudeix de la Copa del Món MTB Eliminator 2025

12/10/2025
BTT

Barcelona gaudeix de la Copa del Món MTB Eliminator 2025

La Copa del Món MTB Eliminator ha viatjat fins a Barcelona per a disputar aquest cap de setmana l'última cursa de la temporada. El francès Lorenzo Serres es va imposar en la gran final d'aquest dissabte per davant de Louis Krauss, Simon Gegenheimer i Jakob Klemencic. Per la seva part, la italiana Gaia Tormena va aconseguir el triomf després d’imposar-se a l’última màniga a Marion Fromberger, Maria Sukhopalova i Didi de Vries. ​A més, Montjuïc també va gaudir d'una nova edició del Down Urban BCN, dins de la Cycling Week, amb els catalans Adrián González i Marta Perxachs com els riders més ràpids a aquesta competició de descens urbà. La capital catalana ja pensa en l’organització del Campionat del Món de MTB Eliminator, que se celebrarà el pròxim 18 d’abril de 2026.

Alguns núvols van tapar de manera parcial el cel de Barcelona a primera hora de la tarda de dissabte. Així i tot, la bona temperatura mediterrània va permetre que els corredors gaudissin d’unes condicions climàtiques òptimes. Després de la sessió d’entrenaments, el cronòmetre es va posar en marxa amb la contrarellotge. Els temps de la cronometrada van definir els emparellaments a les mànigues eliminatòries, on els participants competien en grups de quatre; els dos més ràpids avançaven a la competició, mentre que els altres dos queien eliminats. Noms com Jeroen van Eck, Niels-Obed Riecker, Jakob Klemencic, Justin Wal, Ede-Karoly Molnar o el mateix Lorenzo Serres van destacar des del principi. La mala sort va visitar al Campió del Món, Edvin Lindh, que va quedar a quarts de final després de patir un problema amb la cadena. ​

Així doncs, Serres va ser el millor corredor del dia i es va adjudicar la victòria després d’una batalla estreta, que va acabar amb Krauss a poc més d’un segon. A la parcel·la femenina, Gaia Tormena, Campiona d’Europa, va estar un pas per davant de les seves rivals i va aixecar els braços al cel de Barcelona per certificar la seva victòria, tot i que Marion Fromberger va travessar la meta a només 7 dècimes. A més, Klemencic y Fromberger es van emportar emportat la classificació general de la Copa del Món MTB Eliminator 2025.

L’esdeveniment també va tenir com a traca final la cursa de Short Track, on la lluita es va allargar durant 10 voltes en la categoria masculina i 8 voltes en la femenina. En aquesta proposta, els guanyadors van ser Krauss i De Vries.

Resultats de la Copa del Món MTB Eliminator Barcelona 2025

Espectacle del Down Urban BCN

El dia va arrencar amb l’espectacular Down Urban BCN, un descens on els corredors van haver de lidiar amb salts, tallats, passarel·les i altres obstacles des de l’Estadi Olímpic fins a la Font Màgica de Montjuïc.​ La competició va estar igualada amb canvis en el hot seat en el tram final. Tomás Král va marcar el primer temps seriós del dia, a l’espera de la baixada dels dos grans noms propis de la jornada: Marcel Barrachina -categoria cadet- que es va quedar a només una centèsima; i Adrián González, que va poder rebaixar el crono i pujar al tron de Barcelona per segon any consecutiu. A la categoria femenina, la victòria va ser per a Marta Perxachs.

Foto: Ocisport