
Isaac Del Toro s’adjudica una exitosa 2a Clàssica Terres de l’Ebre
La Clàssica Terres de l’Ebre ha estrenat categoria i recorregut aquest dilluns 21 de juliol, coincidint amb la segona jornada de descans del Tour de France, i ha reunit a Catalunya alguns dels millors equips ciclistes del món. Isaac Del Toro (UAE Team Emirates XRG), una de les grans promeses del ciclisme mundial, s’ha adjudicat la victòria en un desenllaç que ha tingut a Pau Miquel (5è) com a millor català.
L’esperada segona edició de la cita, que s’estrenava a la categoria UCI 1.1 i podia comptar per primera vegada amb la presència d’equips World Tour, ha deixat un gran sabor de boca. Després d’una escapada inicial que no ha tingut marge per buscar la victòria, el moviment definitiu s’ha produït a 33 quilòmetres de meta, coincidint amb l’ascensió a Paüls. Quan el grup rodava tallat per un moviment al descens de Port de Compte, el mexicà Del Toro ha aprofitat el desconcert per marxar en solitari en un atac fulgurant que el portaria cap a la victòria.
El ciclista de UAE Team Emirates ha rodat en solitari durant més de 30 quilòmetres i ha ampliat la diferència per sobre del minut i mig. Finalment, ha aconseguit creuar en primera posició la línia de meta de Tortosa i succeir al palmarès de la prova al català Abel Balderstone, que avui ha tingut problemes físics en els últims quilòmetres i no ha pogut lluitar per una posició de mèrit.
Per darrera de Del Toro s’ha format un grup de 10 corredors que ha lluitat per les posicions de podi. En les dures i atractives rampes finals, amb 3 quilòmetres al 4,6%, Christian Scaroni (XDS Astana Team) ha fet valer la seva superioritat i ha entrat en segona posició per davant del jove Lukas Nerurkar (EF Education EasyPost), que ja va ser 6è a la Clàssica Andorra Pirineus. Pau Miquel, per la seva banda, ha estat el primer en llançar l’esprint al grup perseguidor i finalment ha estat 5è i el millor català de la prova. Per davant seu ha entrat el neerlandès criat a Catalunya Alex Molenaar (Caja Rural – Seguros RGA).
La resta de participants catalans a la cita han estat Eduard Prades (15è), Álex Martín (21è), Abel Balderstone (23è), Antonio Pedrero (32è), Jordi López (50è), Edgar Curto (58è), Kiko Galván (73è) i Ricard Fitó (101è).
Foto: UAE Team Emirates XRG