La Volta a Girona ja té els seus campions júniors i cadets
La Volta Ciclista a Girona - Gran Premi Diputació ha estat la protagonista d'aquest cap de setmana llarg de l'1, 2 i 3 de maig, posant el ciclisme júnior i cadet a la primera plana durant tres dies intensos de competició a les Comarques Gironines. Prop de dos centenars de ciclistes han participat en les cites de Ripoll (Ripollès), Agullana (Alt Empordà) i Sant Jaume de Llierca (Garrotxa), gràcies a l'organització del Club Ciclista Olot Infantil i el Club Ciclista Ripoll, amb la col·laboració de la Delegació de Girona de la Federació Catalana de Ciclisme.
Els tres dies s'han disputat en format Xallenge, i les cites han format una classificació general i classificacions de la muntanya i les metes volants, amb mallots identificatius per a cada una de les classificacions. En cada jornada s'ha plantejat una doble prova, amb elits i sub-23 competint en la cursa júnior masculina, mentre que júniors i cadets femenines ho han fet amb els cadets masculins. Totes les proves han estat puntuables per a la Copa Catalana Júnior i la Copa Catalana Cadet.
Divendres, l'11è Gran Premi Vila de Ripoll proposava un traçat de 39 quilòmetres, on els júniors van fer dues voltes. La victòria en solitari va ser per a Diego Martínez (Purito Cycling Team), que es va avançar a un esprint massiu on van destacar els seus companys d'equip Santiago Delgado i Ian Álvarez, que van copar el podi. En cadets, el guanyador va ser Martí Collell (Proride Jufré Cycling Team), també avançant-se a l'esprint. La competició va continuar dissabte a l'Empordà per disputar el 5è Trofeu Agullana en un circuit de 14 quilòmetres, amb tres voltes per als cadets i cinc per als júniors. El Purito Cycling Team va tronar a emportar-se el podi al complet amb la victòria de Lucas Strahodinsky, adjudicant-se el final a dos davant Angel Navarro, mentre Delgado va ser tercer. Entre els cadets, Collell es va tornar a emportar la victòria, aquest cop en una volata de més d'uns vint ciclistes.
El 46è Trofeu Primavera Júnior i 58è Trofeu Primavera Cadet van tancar la competició a Sant Jaume de Llierca diumenge. El recorregut de 14,5 quilòmetres en sumava 87 quilòmetres per als júniors i 43,5 quilòmetres per als cadets. De nou, Strahodinsky va sumar una victòria ajustada, aquí per davant d'Alejandro Soto (El Nieto del Lobo - Nutriban), mentre el seu company Delgado va tornar a ser tercer. En aquest cas el cadet guanyador fou Aitor Ros (El Nieto del Lobo - Nutriban), emportant-se el final a dos amb Collell. Les dues victòries de Strahodinsky no li van valdre -per pocs segons- per una general que es va emportar Navarro, en un podi tancat per Delgado. Entre els cadets, Collell va confirmar la seva victòria a la general, pocs segons sobre Ros.
En categoria femenina, tres ciclistes han estat les protagonistes d'aquesta Volta a Girona pel que fa a la general: la gran guanyadora ha estat la cadet Júlia Cabada (Clementina Cycling Team), que s'ha imposat a la primera cadet Naia Torrent (Club Ciclista Ermitagaña) i la cadet Beth Risalde (Clementina Cycling Team). Cabada, de fet, ha estat la gran guanyadora emportant-se les tres etapes, les dues primeres davant de Torrent, i la tercera superant la júnior Marina Fernández (The Cycling Madness).
- Resultats de l'11è Gran Premi Vila de Ripoll júnior
- Resultats de l'11è Gran Premi Vila de Ripoll cadet
- Resultats del 5è Trofeu Agullana júnior
- Resultats del 5è Trofeu Agullana cadet
- Resultats del 46è Trofeu Primavera júnior
- Resultats del 58è Trofeu Primavera cadet
BTT
El cap de setmana llarg també ha comptat amb una cita amb la BTT per als més petits, aprofitant el festiu de l'1 de maig, amb prop de 200 participants. Les Roquetes (Sant Pere de Ribes, Garraf) ha acollit la setena prova de la Copa Catalunya BTT Infantil, que entra ja a la segona meitat del calendari, sota l'organització del Club Esportiu Bike Garraf i l'Escola de Ciclisme Nuria Espinosa. Les victòries han estat de Marnix Veltman (ECNE kids) i Laia Bragulat (E BTT Fornells) en infantil, Aran Molano (E Jufré Cycling) i Lena Cos (E BTT Fornells) en aleví i Ion Otero (Penya Ciclista Altafulla) i Isona Capdevila (E Artsport Banyoles) en principiants.
Gravel
Tornem a les Comarques Gironines perquè han acollit una de les grans cites de gravel de la temporada amb The Traka, amb la capital de província com a epicentre del millor ciclisme internacional de la disciplina de dijous a diumenge. Novament, s'han disputat quatre traçats de 560, 323, 200 i 100 quilòmetres, amb grans especialistes del gravel mundial, a més de ciclistes coneguts arreu d'altres disciplines com la carretera. Les victòries han estat per al francès Victor Bosoni i la britànica Madeleina Nutt a la cursa de 560; el danès Mads Würtz -trencant la barrera de les 10 hores— i l'alemanya Rosa Klöser a la prova de 360; l'austríac Lukas Pöstlberger i l'argentina Sofía Gómez a la proposta de 200; i el txec Matyáš Kopecký i la suïssa Ginia Caluori en l'open de 100. En total més de 4.500 participants de 75 nacionalitats.
Brevet
Finalment, el divendres 1 de maig també es va disputar la BRM 400 - Tornem a Cambrils, una brevet organitzada per la Penya Cicloturista Cambrils que, després d’afrontar la BRM 200 al març i la BRM 300 a l’abril, ha viscut ara l'aventura més exigent de la temporada. La marxa sortia a les 18 hores tenia set punts de control durant tota la nit i tenia l'arribada final també a la localitat del Baix Camp després de 400 quilòmetres, oberta des de les 6:09 del matí fins a les 21 h de la nit.
Altres resultats
D'aquest cap de setmana encara cal destacar un altre resultat a títol individual. Es tracta de l'èxit a la primera Copa del Món XCO de la temporada per Thibaut François, ciclista de l'Escala (Alt Empordà) i del Centre de Tecnificació de Banyoles (Pla de l'Estany), que ha estat tercer sub-23 a la cita de YongPyong (Corea del Sud).