Comunicat relatiu a la utilització de frens de disc a les bicicletes

04/05/2016

Comunicat relatiu a la utilització de frens de disc a les bicicletes

La Federació Catalana de Ciclisme vol recordar que la utilització de  frens de disc així com d’altre material ciclista, tal com rodes de menys de 12 radis o prolongadors de manillar de les bicicletes  està prohibida en curses en grup del calendari oficial de Competició de Carretera de la Federació Catalana de Ciclisme.   Els  frens de disc estan autoritzats per a totes les proves de BTT, tant de competició  com de lleure, pedalades, etc…., així com per a les competicions de Ciclocròs  i Trial.    El Comitè Català d’Àrbitres designat per a cada cursa  és el responsable del control de material ciclista i de la competició esportiva d’acord amb els Reglaments oficials de competició.
Els esdeveniments No competitius de Carretera del calendari de la Federació Catalana,  marxes cicloturistes , pedalades , brevets , trobades  etc...,  es desenvolupen  sense el control per part del Comitè Català d’Àrbitres.   Aquestes activitats ciclistes, amb  trànsit obert, es regeixen amb el Reglament General de Circulació i no existeix, en general, cap restricció d’utilització del  material ciclista abans esmentat.
La Federació Catalana de Ciclisme  recomana que no s’utilitzi material ciclista que pugui suposar un element addicional de risc per al col·lectiu de participants en els esdeveniments no competitius.
Qualsevol canvi al respecte de cara a la temporada 2017 es comunicarà amb la suficient antelació.
Federació Catalana Ciclisme