
Eloi Palau i Laia Esquís s'emporten la Copa Catalana de Trial 2025
El campió de Catalunya Eloi Palau (Trialsport CEO) i Laia Esquis (CC Escola Trial Òrrius) s'han emportat la Copa Catalana de Trial 2025 després de la disputa de la darrera prova de la temporada a Sant Antoni de Vilamajor (Vallès Oriental). La localitat va posar punt final a una competició organitzada pel Club Ciclista Els Trencacames i reconeguda com a UCI Class 1 (C1), fet que li atorga caràcter internacional i permet la participació de figures destacades del panorama del trial.
Prop de 150 ciclistes van participar en una cita que aplegava totes les edats i nivells, des dels prebenjamins fins a l'elit masculina i femenina. La cursa de dissabte 31 de maig se la va emportar Charlie Rolls (Bike Trial Academy UK) en categoria elit, per davant de Julen Sáenz (CDC Trial Bizikleta) i Martí Vayreda (Peu a Baix MS C Girona). En fèmines, la millor va ser la campiona de Catalunya Alba Riera (Trialsport CEO), per davant d'Andrea Pérez (CC Trencacames) i precisament Esquís, tancant el podi.
Els guanyadors a la resta de categories convocades a Sant Antoni de Vilamajor han estat Àlex Rodríguez (Cañas Trial Academy) a R1, Cèsar Llaberia (CE Esquirols Cambrils) a R2, Nacho Caurin (CC Mundobici Riders) a R3, David Cuadau (Trialsin Picassent) a Màster 1, Jan Pinyana (Trialsín Picassent) a aleví i Gerard Martí (Motorclub Micorella) a Principiant. Com és habitual, les categories de prebenjamí i benjamí s'han celebrat com a proves participatives, sense classificació final.
Sant Antoni de Vilamajor pretén consolidar-se com a municipi referent en l'acollida d'esdeveniments esportius de qualitat, donant suport al trial com a disciplina d'espectacle i valors, en un entorn natural privilegiat. Segons detalla el consistori, la jornada esportiva es va concebre no només com una competició, sinó com una oportunitat per gaudir d'un ambient familiar i de promoció de valors com l'esforç, la superació personal i el respecte.
L'edició 2025 de la Copa Catalana de Trial s'ha tancat així amb la disputa de la tercera cita del calendari Sant Antoni de Vilamajor, després de l'estrena a Gironella i la data de Ripoll.
Classificació general Copa Catalana de Trial
Elit masculí
- Eloi Palau (Trialsport CEO) amb 189 punts
- Martí Vayreda (Peu a Baix MS C Girona) amb 174 punts
- Charlie Rolls (Bike Trial Academy UK) amb 87 punts
Elit femení
- Laia Esquis (CC Escola Trial Òrrius) amb 215 punts
- Aina Gonzalo (Trialsport CEO) amb 173 punts
- Yun Vilajosana (Level CC Osona) amb 129 punts
- R1: Eloi Batlle (Trialsport CEO)
- R2: Pep Llopart (Corbera Motoclub)
- R3: Enric Llin
- Aleví: Dani Bonache (Level CC Osona)
- Principiant: Gerard Martí (Motorclub Micorella)
Resultats de Sant Antoni de Vilamajor i classificació general de la Copa Catalana de Trial 2025
Foto: Copa Catalana de Trial