
La Volta a Catalunya presenta els mallots oficials de l'edició femenina
A poc més d’una setmana de l’estrena de la segona edició femenina de la Volta Ciclista a Catalunya, la prova ha fet públics els 5 mallots oficials que vestiran les líders de les diferents classificacions. En les darreres hores hem conegut els dissenys que vestiran les líders de la cursa els pròxims dies 6, 7 i 8 de juny, tres dies de competició en què la cita catalana busca el relleu en el palmarès de la històrica Marianne Vos. La presentació oficial dels mallots d’aquesta 2a Volta a Catalunya es va celebrar a les instal·lacions del centre Viladecans The Style Outlets, nou patrocinador del premi de la classificació de la muntanya, en un acte que va reunir responsables de la prova, autoritats, patrocinadors i ciclistes participants.
La benvinguda de l’acte va anar a càrrec de Maria Jesús Montesinos, Center Manager de la instal·lació, juntament amb Richard Calle, tinent d’alcalde i regidor d’Esports de Viladecans, donant pas a les intervencions d’Enric Adell, vicepresident de la Diputació Tarragona, i Enric Campàs, assessor de l’àrea d’esports de la Diputació Barcelona. Per la seva banda, Albert Medrano, responsable de màrqueting de Gobik, va comentar els dissenys que han preparat, que anteriorment havia desvetllat el director general de la prova, Rubèn Peris.
“Ens trobem a una setmana de viure la segona edició per etapes femenina de la Volta Ciclista a Catalunya, i seguim volent donar-li valor a aquest fet. Després de 104 edicions celebrades de la Volta masculina, amb la prova femenina estem convençuts que estem escrivint les primeres pàgines d’una història que ha de ser molt llarga. Volem fer créixer l’esdeveniment sumant esforços i consolidant tots els avenços fets. I aquests passos són gràcies als suports de totes les institucions i patrocinadors que ens fan confiança”, ha destacat.
Els dissenys que mantenen l’esperit innovador de la darrera edició. Compten amb el suport del Departament d’Esports de la Generalitat de Catalunya en els mallots de líder de la classificació general i de la regularitat, i de Viladecans The Style Outlets com a nou patrocinador de la classificació de la muntanya. També amb la novetat de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, que patrocina el mallot a la millor jove, mentre que Moritz continua patrocinant el mallot de millor catalana, que a la prova femenina es vesteix diàriament durant la cursa.
Gran expectació per la Volta femenina
Són els mallots que lluiran les grans estrelles que participaran del 6 al 8 de juny en aquesta Volta a Catalunya, que compta amb una participació confirmada de 18 equips, entre els quals quatre UCI Women’s WorldTour –la primera categoria mundial– i equips de les categories UCI ProTour, Continental Tour i nacionals, que formaran un pilot de més de 120 ciclistes. Algunes d’elles han estat presents a l’acte i han estat presentades per la responsable esportiva de la prova, Patrícia Ortega.
Tres ciclistes dels equips catalans participants, Isis Baraldès (selecció catalana), Maria Banlles (Massi Baix Ter) i Georgina Agell (EC Mataró-Skoda Mogadealer), van destacar la duresa de les tres etapes que uniran El Perelló i Reus, Bagà i el cim del Coll de Pal, i Castelldefels i Barcelona. També del repte que suposa enfrontar-se a algunes de les millors ciclistes del món com la neerlandesa Demi Vollering, vencedora de Tour de France Femmes i La Vuelta Femenina, que ja ha confirmat la seva participació.
L’acte es va tancar amb les intervencions de Joaquim Vilaplana, president de la Federació Catalana de Ciclisme; Xavier Perpinyà, director tècnic de FGC Turisme; Óscar Mata, Spain Asset Manager de Neinver; i finalment de César Thovar, representant territorial de l’Esport de Barcelona. La Volta a Catalunya ha confirmat les grans expectatives abans de la seva disputa la setmana vinent.
Foto: Volta Ciclista a Catalunya