Convocatòria de la selecció catalana per a la 3a Volta a Catalunya

15/06/2026
Carretera

Convocatòria de la selecció catalana per a la 3a Volta a Catalunya

Arriba un dels caps de setmana més importants de l’any per al ciclisme català. La Volta Ciclista a Catalunya viurà els dies 19, 20 i 21 de juny la seva tercera edició femenina i comptarà amb la participació de la selecció catalana. Set ciclistes tornaran a vestir el mallot de la selecció per disputar la cursa femenina més important de l’any a Catalunya.

La delegació catalana comptarà amb quatre ciclistes repetidores de l’edició de 2025 i tres ciclistes que s’estrenen a la cita. La selecció estarà formada per Isis Baraldès, Estefanía Jiménez, Núria Muntanya, Anna Ramírez, Ivette Sánchez, Andrea Soldevila i Jenni Torreguitart. La seleccionadora catalana de fèmines, Cristina Bru, serà la directora d’equip i estarà acompanyada a l’equip tècnic per la directora tècnica de la FCC Helena Casas, el fisioterapeuta Oriol Gay i l’assistència mecànica de Manteca Pro Assistance.

La seleccionadora Cristina Bru explica que ha volgut apostar per una convocatòria equilibrada: «Hem buscat combinar corredores que ja tenen experiència en aquesta prova amb d'altres que la disputaran per primera vegada. Això permet que les més experimentades aportin coneixement i confiança al grup, mentre que les més joves poden continuar creixent esportivament. Hem volgut formar un equip cohesionat, compromès i amb moltes ganes de representar Catalunya».

Estefanía Jiménez i Andrea Soldevila acumularan la seva tercera presència a la Volta a Catalunya amb la selecció, Isis Baraldès i Anna Ramírez seran a la cita per segona edició consecutiva i Núria Muntanya, Ivette Sánchez i Jenni Torreguitart seran les debutants amb el mallot català. També serà la segona Volta com a seleccionadora per a Cristina Bru, que explica els seus objectius: «L'objectiu principal és que les corredores aprofitin al màxim aquesta experiència i continuïn el seu procés de creixement esportiu. També volem veure una selecció valenta, activa i amb ganes de competir. Sabem que el nivell serà molt alt, però l'objectiu és que les nostres corredores surtin a donar el màxim en cada etapa, aprofitin les seves oportunitats i mostrin l'actitud i el compromís que les ha portat fins aquí».

Una Volta a Catalunya de primer nivell internacional

La Volta a Catalunya, catalogada com a cursa internacional de categoria UCI 1.1, tornarà a portar tres dies del millor ciclisme internacional a casa nostra. La carrera arrencarà divendres 19 a Santa Susanna amb una etapa de mitja muntanya, que pujarà el Coll del Pollastre i l’At de Collsacreu, tots dos de 3a categoria, abans d’un previsible final a l’esprint. Dissabte arribarà l’etapa reina, amb sortida des de Sant Vicenç de Castellet i final a La Molina després de pujar el Coll de la Batallola i, especialment, l’interminable Coll de la Creueta, que serà el jutge de la competició i on es pot decidir la classificació general. Per últim, 111 quilòmetres entre Mataró i l’avinguda Maria Cristina de Barcelona posaran el diumenge el colofó a la prova, amb un recorregut exigent a la primera meitat d’etapa i majoritàriament pla en el seu tram final.

La carrera comptarà un any més amb una llista de participants de primer nivell, amb la presència de cinc dels equips World Tour de major impacte mundial: AG Insurance – Soudal Team, FDJ United – SUEZ, Movistar Team, Team Visma | Lease a Bike i UAE Team ADQ. Dies abans de donar el tret de sortida, la prova ja ha confirmat la presència de les catalanes Paula Blasi, que serà la màxima candidata a la victòria final després d’una primera meitat de temporada històrica per al ciclisme català, i Mireia Benito. També ha confirmat la seva presència la tres vegades campiona del món Marianne Vos, una de les millors ciclistes de tots els temps i vencedora de la 1a Volta a Catalunya.

La nòmina catalana a la prova s’ampliarà, més enllà de la presència de la selecció, amb la participació dels equips Massi – Baix Ter i EC Mataró Skoda Mogadealer, dues de les estructures més potents de casa nostra. Cristina Bru ha volgut reivindicar abans de la cursa la importància que té per al ciclisme català: «Tenir una prova d'aquesta dimensió a Catalunya dona visibilitat a les corredores, genera referents per a les més joves i demostra el creixement que està experimentant el nostre esport. És una gran notícia per al ciclisme català i, especialment, per al ciclisme femení. A més, ofereix una oportunitat excepcional perquè les ciclistes del territori puguin viure de prop el ciclisme professional i comprovar que cada vegada hi ha més espais i més oportunitats per a les dones dins del ciclisme».

Un primer test a Berga

La selecció catalana, amb set de les nou ciclistes preseleccionades per a la cita, va fer una concentració per preparar la carrera el divendres 1 de maig a Berga. Liderades per Cristina Bru, les ciclistes van reconèixer la segona meitat de l’etapa reina, amb les ascensions al Coll de la Batallola i el Coll de la Creueta i van participar de xerrades divulgatives i tècniques.

«La concentració va ser molt positiva. Ens va permetre conèixer millor les corredores, treballar aspectes tàctics i reconèixer una etapa que pot ser decisiva. Però, més enllà de la preparació esportiva, el que més ens va agradar va ser veure l'ambient de grup que es va generar. Vam trobar una selecció molt implicada, amb ganes d'aprendre, de treballar en equip i de representar Catalunya de la millor manera possible. Aquest compromís i aquesta il·lusió són, sens dubte, un dels nostres punts forts», assegura Bru.

Selecció catalana per a la Volta Ciclista a Catalunya 2026:

  • Isis Baraldès (Andona Club Ciclista)
  • Estefanía Jiménez (Ardatz Club Ciclista)
  • Núria Muntanya (Vic-ETB Club Natació)
  • Anna Ramírez (Vic-ETB Club Natació)
  • Ivette Sánchez (365 Team Club Ciclista)
  • Andrea Soldevila (Andona Club Ciclista)
  • Jenni Torreguitart (Vic-ETB Club Natació)