La prèvia del cap de setmana: el més destacat de l’1, 2 i 3 de maig
El ciclisme català viurà un pont del Primer de Maig tranquil i poc carregat de competicions, però amb la disputa de quatre proves que aprofitaran el cap de setmana llarg: la Volta a Girona i The Traka, amb tres dies de competició cada una; i la Copa Catalunya BTT Infantil i la Brevet Cambrils, que es disputaran el Dia del Treball.
BTT
Els més petits i petites tindran una cita amb la BTT aprofitant el festiu de l’1 de maig. Les Roquetes (Sant Pere de Ribes, Garraf) acollirà la setena prova de la Copa Catalunya BTT Infantil, que entra ja a la segona meitat del calendari. Les categories de promoció estaran citades a partir de les 9.30h del matí a la jornada organitzada pel Club Esportiu Bike Garraf i l’Escola de Ciclisme Nuria Espinosa.
Carretera
El gran plat fort del cap de setmana llarg serà a les Comarques Gironines amb la disputa del Gran Premi Diputació - 7a Volta a Girona. La ja tradicional prova de tres dies viurà l’11è Gran Premi Vila de Ripoll, el divendres; el 5è Trofeu Agullana, el dissabte, i el 58è Trofeu Primavera, el diumenge. Les tres proves seran puntuables individualment per a la Copa Catalana Júnior i la Copa Catalana Cadet, a més de tenir les classificacions generals de la Volta.
Gravel
També les Comarques Gironines acolliran una de les grans cites de gravel de la temporada amb The Traka, epicentre del millor gravel internacional del 30 d’abril al 3 de maig. Es disputaran quatre traçats de 560, 323, 200 i 100 quilòmetres respectivament, la majoria d’ells amb inscripcions exhaurides. Ciclistes del prestigi i palmarès de Thomas De Gendt, Romain Bardet, Greg Van Avermaet, Arnaud Démare o Juan Antonio Flecha, a més dels grans especialistes del gravel mundial, estaran entre els més de 4.500 participants de 75 nacionalitats que prendran la sortida d’alguna de les proves al Parc de les Ribes del Ter de Girona.
Brevet
Per últim, el divendres 1 de maig també es disputarà la BRM 400 «Tornem a Cambrils», una brevet organitzada per la Penya Cicloturista Cambrils que, després d’afrontar la BRM 200 al març i la BRM 300 a l’abril, viurà ara l’aventura més exigent de la temporada. La marxa sortirà a les 18h de la Pista d’Atletisme de Cambrils i tindrà set punts de control durant tota la nit: Vilallonga del Camp, Tàrrega, Pòlitg, Cambrils, Sant Ramon, Esblada i Sant Miquel de Vespella. Per últim, l’arribada final a Cambrils després de 400 quilòmetres estarà oberta des de les 6:09 del matí fins les 21h de la nit.